INDAHNYA ISLAM

وَذَكِّرْ فَإِنَّ الذِّكْرَى تَنْفَعُ الْمُؤْمِنِينَ ”Dan tetaplah memberi peringatan, karena sesungguhnya peringatan itu bermanfaat bagi orang-orang yang beriman” (QS. Adz-Dzariyaat [51]: 55).


Jumat, 19 Agustus 2011

"Agar hati aku dan kau bergetar pabila mendengar namaNya"

Diposting oleh Yusuf shadiq

.::Ukhuwah::.

Ya Allah,aku bersyukur atas kurniaanMu
Kau kurniakan aku sahabat sahabat yang baik
Kau hadirkan mereka tatlkala aku mengalami kefuturan
Di saat aku mencari cari kekuatan
Kehadiran mereka umpama tonik tambahan buatku


Melihat wajah mereka,mengingatkan aku akan akhirat
Bersama mereka,aku berbicara perihal agama dan dakwah
Meluangkan masa dengan mereka,
Mendidik aku supaya berakhlak mulia




Kau kekalkanlah hubungan ini Ya Allah
Matikan aku dari dunia ini
Dengan terikatnya ikatan ukhuwah ini
Agar moganya
Aku dan mereka bisa bertemu di Syurga
Aku bermohon dengan sangat ya Allah.




"Nikmat yang terbesar selepas nikmat Iman dan Islam ialah mempunyai sahabat yang soleh.Jika kamu dapati dia baik,maka peganglah ia seerat eratnya"


Moga aku,kau dan kita terus tsabat
Terus bersama di jalan ini
Dan terus berganding tangan
Menuju tujuan yang satu
Allah dan keridhoannya.






"Sesunguhnya orang mukmin itu bersaudara kerena itu damaikanlah antara kedua saudaramu dan bertakwalah kepada Allah agar kamu mendapat rahmat"[49:10]

0 komentar:

Posting Komentar